פסלי הנצחה: הנצחת זיכרונות באמצעות אמנות

כאשר אדם עוזב את העולם, הכמיהה לשמור על זיכרונו בחיים הופכת עמוקה. הנצחה באמצעות פסלים אמנותיים היא כלי רב עוצמה להנציח לא רק את קיומו של האדם אלא גם את אישיותם ואת אהבותיהם.
הנצחה - הפסל של נויה

יצירת אנדרטה מתוך הקשבה והוקרה לזכרו של אדם אהוב

בתהליך יצירת פסל הנצחה תפקידנו הוא להקשיב, להבין ולהציע רעיונות שיכבדו את הזיכרון תוך התחשבות מרבית ברצונות וברגשות של המשפחה. פסל ההנצחה ישמש כאנדרטה נצחית, שתביע את המהות והמשמעות של אדם אהוב ויקר שהיא מייצגת.

בסטודיו 16 אנו ניגשים למשימת ההנצחה האמנותית כערך עליון. האתגר שלנו טמון בהפיכת זיכרונות לאמנות תלת ממדית הלוכדת את הייחודיות של כל אדם. יד ביד עם משפחות אבלות, אנו יוצאים למסע משותף והוצאה לפועל של אנדרטאות שהופכות למזמורים לחיים, לסמלים של יופי ולמקורות שמחה.

הנצחה שמדגישה את היופי בחייו של אדם יקר

בבסיס הגישה שלנו עומד העיקרון של חגיגת החיים. אנו שואפים ליצור פסלים המגלמים את היופי והשמחה שחוו אנשים אהובים במהלך שהותם בינינו. בהדגשת היבט זה אנו מבטיחים שאנדרטת ההנצחה תהפוך למקור השראה ונחמה לא רק למשפחה אלא גם למי שצופה בה.

הפסלים שיצרנו לזכרם של אנשים יקרים ומדהימים שהלכו לעולמם עוררו רגשות עמוקים במשפחות וגם בעוברים ושבים. פעם אחר פעם, הפסלים הללו ריגשו אנשים שנתקלו בהם, והותירו השפעה מתמשכת על ליבם ומחשבותיהם. אנדרטאות אלו מתעלות מעל העולם הגשמי ונוגעות בתחושות של חיבור בין אנשים, זיכרון ורוח.

כל פסל עטוף באהבה

כל פסל הנצחה הוא עבודה של אהבה ומסירות רבה. אנו משקיעים את עצמנו בהבנת המהות של האדם שנפרדנו ממנו, ושואפים לתפוס את רוחו בכל קו, עיקול ופרט של הפסל. באמצעות האומנות אנו יוצרים מיצג מוחשי שתואם את הזיכרונות והרגשות המשותפים למשפחה ולקהילה הרחבה.

יצירות אמנותיות אלו מתעלות על הזמן ועומדות כעדות למורשתם ולתרומותיהם של אלה שנפרדנו מהם. הן תזכורת להשפעה שיכולה להיות לאנשים על קהילותיהם ועל העולם בכלל. פסלי הנצחה לא רק מכבדים את האדם האהוב אלא גם מעוררים השראה לדורות הבאים, ומשרים תחושה של הכרת תודה על קיום משמעותי.

הספסל של נויה והרקדניות של נועה

נויה נפטרה בגיל צעיר מאוד. הנצחנו את חייה בבית-הספר בו למדה ושאותו אהבה, והקונספט שנבחר היה ספסל חברים בגוונים עליזים ועליו שמה. הצבת 'הספסל של נויה' וגילוי השם שלה גרמו לכל הילדים לומר 'נויה', ולרגע היא היתה שם!

נועה אהבה לרקוד וכך נוצר הרעיון לפסל ההנצחה 'הרקדניות של נועה'. אחרי שלמדנו עליה רבות, בחרנו באופן לא מודע להשתמש בגוונים שהתברר שהיו אהובים על נועה.

אנדרטת ההנצחה 'השוטר אזולאי' באור יהודה נחנכה בטקס מרגש ביום הזיכרון לחללי המלחמות ופעולות האיבה לזכרם של שוטרים תושבי העיר שנהרגו במילוי תפקידם.

אלו רק כמה דוגמאות שמראות איך אמנות מנציחה את החיים בדרכים רבות הבעה.

בנוסף למשיכה האסתטית שלהם, פסלי הנצחה ממלאים תפקיד חיוני בתהליך הריפוי של משפחות אבלות. אנדרטאות יצירתיות אלו מספקות חיבור מוחשי ומתמשך ליקיריהם שהלכו לעולמם, ומציעות מקום להתאסף, להיזכר ולמצוא נחמה.

להפיכת החלום שלכם למציאות שלחו הודעה לאורנה: 054-4256477

פרויקטים נוספים

מר קו – הדוגמן המפתיע של פסלים יפהפיים

למרות האווירה ההומה של טרמינל 3 בנתב"ג והתנועה המתמדת אי אפשר להתעלם מהפסלים עוצרי הנשימה של 'מר קו'. סדרת פסלים יוצאי דופן שמעטרים את שדה התעופה ומייצרים שיח עם העוברים ושבים.
מר קו בטרמינל בנתב"ג

הרקדניות של נועה

הפסל של נועה הוזמן על ידי אמה אשר פנתה אלינו בבקשה לעצב אנדרטה לבתה שנפטרה בטרם עת.

גופי

יש דבר יותר מקסים ממנו? הוא נמצא בגינה ציבורית מקסימה בסביון – הגינה של גיל. גיל מאד אהב את גופי והוריו פנו אלינו לבצע את הפסל לזכרו. הוא עומד ממש בכניסה וכמו מברך את הבאים לגינה.

התרנגול של בנדיקט

מה עושים עם מסעדה שנמצאת בצומת ביל"ו , מגישה ארוחות בוקר ורוצה לבלוט למרחוק? מפסלים תרנגול ענק ומעמידים אותו על הגג! וזה בדיוק מה שמאיר טרוסמן וסטודיו 16 יצרו – פסל תרנגול מפיברגלס בגובה 7 מטר!
התרנגול של בנדיקט

הנעל של ביג

קניון / מרכזי קניות מחפשים להפתיע את המבקרים לשנות את המקום ליותר אטרקטיבי, פריט מעניין שיזמין אנשים להצטלם לידו ולתייג את המקום. וכך הם מקבלים פרסום בחינם.

פעמון ענק

לפני שנים רבות כשהעיר רחובות הוקמה עמד לו פעמון קטן מברזל במקום גבוה ומרכזי וכל יום היו מצלצלים בו בשעה 6:00 בבוקר להעיר את האנשים ליום חדש של עבודה ויצירה.
פרויקטים - פעמון ענק

אשמח לקבל פרטים נוספים על פסלי הנצחה: הנצחת זיכרונות באמצעות אמנות